onsdag 9. desember 2009

Testteori er som en lek!

To timer med en skriftlig teorieksamen i morgen, og en tilbakemeldingssamtale ift personlighetstesten.
Skummelt! Har ikke hatt en "puggeprøve" siden vgs, så dette blir spennende. Etter fire år på Uio, har jeg lært meg å lese pensum på en heeelt annen måte. Sammenligne teorier, se helheten og forstå hovedlinjene i litteraturen. Ikke ett riktig svar. I morgen er det konkrete svar de vil ha.. 
Tror jeg har blitt for gammel til å få eksamensangst. Er spent, men ikke noe utover det. Det er jo en bra ting, men er det fordi denne "eksamen" ikke har noe å si for mine videre studier? 
Det er bestått, ikke bestått. 
Entetn blir jeg sertifisert, eller så blir jeg det ikke.
Ferdig snakka!

Ps: En test kan være reliabel, men trenger ikke å være valid, men å ha en test som er valid, men ikke relibel går ikke an. Eller var det omvendt ;)

-Enjoy sleep. Jeg skal drømme om standardavik, medianer, prosentiler, målefeil og godsaken Cronbachs Koeffisient Alfa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ja? Jeg venter..